Studijní úrovně Anglického jazyka
Úroveň | Popis úrovně | Počet slovíček | Gramatika | Dovednosti | Bližšší informace Ke kurzům |
A1 | Začátečník | 500-700 slov | – Osobní zájmena (I, you, he, she, it, we, they) | – Použití základních frází a vět pro každodenní komunikaci (představování se, nakupování, směry). | |
– To be (affirmative, negative, questions) | – Schopnost reagovat na jednoduché otázky, popisování věcí a lidí. | ||||
– Přítomný čas prostý (Present Simple) | – Schopnost sdělit základní informace o sobě, popis každodenních činností. | ||||
– Přítomný čas průběhový (Present Continuous) | |||||
– Základní slovesa (like, want, have, be) | |||||
A2 | Mírně pokročilý | 1000-1200 slov | – Minulý čas prostý (Past Simple) | – Rozhovory o minulých zkušenostech, plánech a přítomnosti. | |
– Předpřítomný čas (Present Perfect) | – Rozšíření schopnosti komunikovat v každodenních situacích. | ||||
– Modalní slovesa (can, must, should, might) | – Tvorba jednoduchých vět v minulosti, přítomnosti a budoucnosti. | ||||
– Podmínkové věty 1. typu (1st Conditional) | – Schopnost popisovat události a činnosti v různých časech. | ||||
– Otázky (What, How, Where, When, Why) | |||||
B1 | Středně pokročilý | 1500-2000 slov | – Minulý čas průběhový (Past Continuous) | – Schopnost diskutovat o minulosti, budoucnosti a současnosti. | |
– Předpřítomný čas průběhový (Present Perfect Continuous) | – Popisování událostí a činností, které probíhaly v minulosti a trvají do současnosti. | ||||
– Rozdíl mezi přítomným časem prostým a průběhovým (Present Simple vs. Present Continuous) | – Argumentace na základě osobních zkušeností. | ||||
– Podmínkové věty 2. typu (2nd Conditional) | – Schopnost psát jednoduché texty, jako jsou e-maily nebo osobní dopisy. | ||||
– Pasivní hlas | |||||
B2 | Pokročilý | 2500-3000 slov | – Předpřítomný čas (Present Perfect) vs. minulý čas prostý (Past Simple) | – Vedení diskuzí o abstraktnějších tématech, argumentace, detailní popisování událostí. | |
– Pokročilá používání podmínkových vět (3rd Conditional, Mixed Conditionals) | – Pochopení složitějších textů a psaní textů, jako jsou esej a zprávy. | ||||
– Pokročilé modalní konstrukce (should have, could have, might have) | |||||
– Pasivní hlas ve všech časech | – Schopnost reagovat v různých situacích, včetně pracovních, osobních a akademických. | ||||
– Infinitiv vs. gerundium | |||||
C1 | Velmi pokročilý | 3500-4000 slov | – Pokročilé použití časů (Future Perfect, Future Continuous, Past Perfect Continuous) | – Plynulé a přirozené mluvení na různé téma, včetně abstraktních a odborných otázek. | |
– Nominalizace (nominalization) | – Pokročilá úroveň porozumění a analýzy složitých textů (noviny, odborné články). | ||||
– Pokročilá pasivní konstrukce (all tenses) | – Pokročilá argumentace a schopnost detailně vyjádřit názory. | ||||
– Stylistická rozmanitost (formální vs. neformální styl) | – Psaní složitějších textů (oficiální dopisy, recenze, esej). | ||||
– Pokročilé idiomy a fráze | |||||
C2 | Mistrovská úroveň | 4500-5000+ slov | – Dokonalé porozumění složitým syntaktickým strukturám (včetně souvětí, inversních konstrukcí) | – Dokonalé porozumění ve všech oblastech jazyka. | |
– Podmínkové věty (1st, 2nd, 3rd Conditional, Mixed) | – Plynulá a přesná komunikace na jakékoli téma, včetně velmi abstraktních nebo technických. | ||||
– Všechny časy v pasivní podobě | – Psaní složitých textů, esejí a výzkumných zpráv, tvorba precizních argumentů. | ||||
– Detailní porozumění idiomům, slangu a neformálnímu jazyku | – Pokročilé analytické myšlení v angličtině, vysoce efektivní komunikace na odborných tématech (např. politika, technologie). |